Geldzorgen of geen overzicht?

Je zorgverzekering, de hypotheek of huur, de boodschappen… Iedere maand heb je verschillende uitgaven. Natuurlijk wil je ook graag leuke dingen blijven doen. Heb je vragen over geld of heb jij moeite het overzicht te bewaren over al jouw inkomsten en uitgaven? En wil je je administratie graag wat meer op orde krijgen? Welstad biedt - in samenwerking met de vrijwilligers Thuisadministratie van Humanitas en de Gemeentelijke Kredietbank (GKB) - ondersteuning en begeleiding.

Hoe helpen wij jou?

Onze medewerkers hebben ervaring met het oplossen van geldproblemen. Zij weten hoe ze jou kunnen ondersteunen bij het op orde krijgen van je financiën. Ons doel is dat jij je administratie weer op orde krijgt en leert hoe je zelfstandig je inkomsten en uitgaven kunt beheren. Onze medewerkers helpen jou met:

• meer inzicht krijgen in je inkomsten- en uitgavenpatroon;
• hoe en op welke uitgaven je kunt besparen;
• invullen van formulieren op het gebied van belastingen en toeslagen;
• uitzoeken op welke toeslagen jij recht hebt;
• vragen over en toeleiden naar schuldhulpverlening.

Onze begeleiding

Onze medewerkers komen bij je thuis of we spreken af op een andere, voor jou prettige plek. Op woensdag tussen 09.00 en 12.00 uur organiseren de medewerkers van GKB en Humanitas een financieel inloopspreekuur. Je kunt ook op maandag, woensdag of vrijdag tussen 09.00 en 10.30 uur gebruik maken van ons algemene inloopspreekuur. Hiervoor hoef je geen afspraak te maken. Ook bieden we voorlichting en trainingen. Hou hiervoor onze agenda in de gaten.

Heeft u geen mogelijkheid om op het spreekuur te komen en heeft u toch vragen over geldzaken of maakt u zich zorgen om uw financiën. Dan kunt u ook gebruik maken van ons gezamenlijke emailadres geldzaken@stadskanaal.nl.

De gemeente Stadskanaal, de Gemeentelijke Kredietbank, Lefier, Welstad, Humanitas en Wedeka hebben één gezamenlijk e-mailadres waar u uw vragen over geldzaken naartoe kunt sturen. Heeft u vragen over bijvoorbeeld het aanvragen van leningen, schuldhulpregelingen, vragen over toeslagen of wilt u meer inzicht krijgen in uw maandelijkse inkomsten en uitgaven, dan kunt u een email sturen naar geldzaken@stadskanaal.nl.

Het doel van één gezamenlijk e-mailadres is om financiële problemen te voorkomen of op te lossen.
Vermeld in de email in ieder geval uw naam en telefoonnummer, zodat de desbetreffende instantie zo spoedig mogelijk contact met u kan opnemen.

Wij vinden dat ieder kind mee moet kunnen doen! Voor ouders met weinig inkomen heeft de gemeente extra regelingen om dit te bereiken. In deze folder vindt u de informatie over deze zogeheten ‘Kindpakket’ regelingen.